وردنجان یکی از شهرهای شهرستان بن در استان چهارمحال و بختیاری است. این شهر بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۰ دارای جمعیتی در حدود ۷۱۴۷ نفر بوده‌است. مردم این شهر مسلمان شیعه بوده و به زبان فارسی صحبت می‌نمایند. این شهر به مهد شهیدان معروف است و تا قبل از شهر شدن، یکی از روستاهای با آمار بیشترین تعداد شهدا در میان روستاهای ایران بود.

فاصله وردنجان تا شهرکرد حدود ۱۷ کیلومتر است و بین دو شهر بن و نافچ جای دارد. ارتفاع متوسط وردنجان از سطح دریا ۲۱۵۰ متر است. این شهر از توابع شهرستان بن بوده و روستاهای چوبین ، تومانک، ورعبدالله وکرسنک از توابع آن می باشند شهرداری این شهر در تاریخ 1391/۱/24 افتتاح شد. این شهر یکی از شهرهایی است که نسبت به جمعیت خود بیشتر روحانی را در خود جای داده گفته میشود بالغ بر 200 نفر روحانی دارد. اکثر پیران این شهر قران را به خوبی می خواندند . از قدیم مکتب خانه در این محل که هنوز روستایی بیش نبود برپا بود . مکتب خانه ها که عموما قاریان قران فعلی و در گذشته از ان جا پاگرفته اند توسط روحانیان مکتبی سرشناس اداره می شد . این روحانیان که به ملا مکتبی مشهور بوده اند نقش به سزایی در فرهنگ و اداب و رسوم دینی شهر داشته اند. پیران شهر هنوز وقتی نام انها برده می شود احترامشان می کنند . این روحانیان (ملای مکتبی ها) از روش خاصی برای اموزش قران استفاده می کردند که منحصر به فرد بوده . این سبک در حال منسوخ شدن است.

چهل دختران نام محل تفریحی است در دامنه ی کوه که با چشمه ای زلال و سرد همواره گردشگرانی را به خود جلب میکند . مشهور است که این چشمه باریک و کم اب به نسبت جمعیتی که در ان حضور میابند آبش نیز فزونی می یابد.